Triumph TR3A Overdrive 1961

Beeldschoon gerestaureerde Triumph TR3A met overdrive van 1961. Deze TR is de meest nette 3A die we hier ooi binnen gehad hebben. De auto is geheel body off gerestaureerd. Het chassis is gestraald, geschoupeerd en daarna gepoedercoat. Dit chassis is voor het leven beschermt tegen roest. De binnen body is door hetzelfde bedrijf voorzichtig gestraald en in de epoxy gespoten. Alle naden en holle ruimtes zijn vooraf en na het assembleren behandeld met Waxoil. Werkelijk alle losse onderdelen zijn in de 2K lak gespoten, roesten is bijna onmogelijk bij deze auto.Het plaatwerk is professioneel strak gezet en gespoten bij een Nederlands bedrijf, een super strakke auto is het resultaat. De achterkant van de binnenbody is aangepast (een knappe jongen die het zou opmerken), echter dit zorgt ervoor dat in deze TR3 een persoon van 2 meter lengte met het grootste gemak past. Wat een pluspunt. De motor is gereviseerd bij de Nijmeegse Motoren Revisie en is daarbij voorzien van een upgrade. De zuigers en bussen zijn vervangen door de 87 MM variant, kortom een heerlijke soepel 2187 cc motor is het resultaat. De cylinderkop is hierbij aangepast en geschikt gemaakt voor loodvrije benzine. De tweede upgrade is een fast road nokkenas, dat geeft de motor nog wat extra pit. De SU carburateurs zijn geheel gereviseerd en een RVS-uitlaatsysteem is gemonteerd. Het chroomwerk is allemaal vernieuwd en de gehele elektra is vernieuwd door een Nederlandse specialist. De versnellingsbak met overdrive is geheel gereviseerd bij een Nederlandse specialist. Uiteraard is de koppelingset ook geheel vervangen. De auto is opgebouwd met de mooiste en beste materialen die te krijgen waren. Het beste van het beste. De mohair softtop, sidescreens en hoodcover zijn bij een Nederlandse specialist handgemaakt, en pasgemaakt op de auto. Topkwaliteit waarbij de mooie wijnrode kleur prachtig afsteekt bij het Old English White lakwerk. Het interieur is al net zo nieuw allemaal, prachtige Cobra Classic stoelen met een matching panelenset en tapijtset. Een Moto Lita stuur maakt het gehaal helemaal af. De auto is voorzien van een alarm en ingebouwde druppellader aansluiting. 72 Spaaks Dunlop spaakwielen zijn nieuw gemonteerd met 185-15 classic banden. De auto is geheel matching numbers, een Heritage certificaat wordt meegeleverd. Ook is er een heel dossier voorhanden van de restauratie met rekeningen en vele foto’s.De auto is voorzien van een Nederlands kenteken. De juiste exportpapieren zijn bij ons altijd in de prijs inbegrepen. Dit maakt het makkelijk om hem in het buitenland op kenteken te zette. Indien gewenst, tegen een scherp tarief kunnen wij zorgdragen voor transport binnen en buiten Nederland

Dit is succesvol aan je bestellijst toegevoegd!

Naar bestellijst

Vrijdag 26 April zijn wij een dag gesloten. U kunt ons per mail bereiken op info@lococlassics.nl. Uw mail zal na het weekend weer beantwoord worden door ons.

We will be closed for a day on Friday April 26. You can reach us by email at info@lococlassics.nl. We will answer your email again after the weekend.