TVR 2500M, 1972 Overdrive

Smetteloos gerestaureerde TVR 2500M uit 1972 in irisblauw. Met slechts 947 gebouwde 2500 M auto’s van 1972 tot 1977 kun je wel gokken hoe zeldzaam ze tegenwoordig zijn. Ga er maar een zoeken, vooral een linksgestuurd exemplaar. Deze auto is wat je kunt noemen body off gerestaureerd, de laatste paar jaar. Een betere is niet te koop, dat kan ik je verzekeren. Het kale chassis is opgebouwd met nieuwe outtriggers en dwarsbuizen, het chassis is gezandstraald, gespoten, epoxy gecoat en voorzien van een zwarte PU topcoat. Dit geldt ook voor alle ophangingsdelen rondom. Daarna is het chassis volledig opnieuw opgebouwd met alleen het beste wat er te verkrijgen is, dus nieuwe remmen, remklauwen, cilinders, remleidingen, remblokken, remschoenen, gevlochten BF Goodrich slangen, etc. Nieuwe wiellagers, tappen+bussen, verticale links, ophanging is voorzien van polybushes in combinatie met verstelbare AVO gasschokdempers rondom. De motor heeft een volledige revisie gehad, alles van binnen is vernieuwd en in perfecte staat, hoog compressie en als nieuw. De overdrive versnellingsbak is volledig gereviseerd met nieuwe lagers, originele synchro-ringen, achteruitversnelling, alle afdichtingen, pakkingen en o-ringen. Motor en OD-versnellingsbak zijn dus in uitstekende staat. De kabelboom is compleet nieuw, net als alle elektra. De eigenaar wilde wat extra vermogen en meer betrouwbaarheid, waardoor hij het brandstofsysteem veranderde van versleten carburateurs naar PI. Hij bouwde de auto om naar een multipoint-injectiesysteem van Triumph. Er werd gebruik gemaakt van het Triumph-gasklephuis en het filterhuis. Er is een gastank toegevoegd naast de benzinetank en een megasquirt MS2-set met mapping-ECU is gemonteerd om alles om te zetten naar gasinjectie.! Fantastisch betrouwbaar en lekker goedkoop om te rijden. Geen geswitch van benzine naar gas, alles is geïnstalleerd zodat het automatisch  werkt. De auto start automatisch op benzine en schakelt zelf over op gas. Het koelsysteem dat altijd een lastig punt was bij een TVR 2500M is aangepast naar een groter en beter systeem. Cruise control en een perfect modern audiosysteem maken de verbeteringen compleet. De buitenkant is als nieuw, de auto is gesodastraald tot op het blanke versterkte glasvezel, alles wat nodig was is gerepareerd, gelamineerd, verstevigd, geïsoleerd en professioneel opnieuw gespoten. Prachtig strak en glad. Het interieur is volledig vernieuwd, alle meters zijn opnieuw opgebouwd en het interieur is volledig nieuw bekleed met alcantara en vinyl. De stoelen zijn vroege MX 5 stoelen, de enige correct passende stoelen met perfecte zijdelingse steun. De auto is voorzien van een verwarmde voorruit en een moderne verwarming om het allemaal comfortabel te maken. Het Brittax dak is gemaakt van Mohair, doe je dak open en je rijdt semi cabrio, heerlijk. De originele wielen van eind Vixen en vroege 2500M passen zo goed bij deze auto, ongelooflijk.! Je moet deze schoonheid komen bekijken. Deze auto is zo betrouwbaar dat je gemakkelijk de sleutel kunt omdraaien en meteen naar Zuid-Italië kunt rijden. Wie is de eerste voor deze zeldzame TVR 2500M, niemand weet hoeveel van de geproduceerde 947 de jaren daadwerkelijk hebben overleefd!

€ 28.750

Dit is succesvol aan je bestellijst toegevoegd!

Naar bestellijst

Vrijdag 26 April zijn wij een dag gesloten. U kunt ons per mail bereiken op info@lococlassics.nl. Uw mail zal na het weekend weer beantwoord worden door ons.

We will be closed for a day on Friday April 26. You can reach us by email at info@lococlassics.nl. We will answer your email again after the weekend.